onsdag 29 januari 2014

Det kluriga mellanläget


Lagom = bäst. (bildkälla)


Ofta känns det som jag bara har två skrivlägen. Antingen över-stock-och-sten-Nano-fart, eller ett evigt pillande och mixtrande med en mening i taget. Det där mellantinget där man skriver ganska bra och ganska fort har jag svårare med. Och det hade väl varit okej om det inte vore för att jag tror att det är väldigt bra sätt att skriva. Styrfart utan att det hela åker ner i diket, liksom.

Därför är jag stolt över att ikväll ha fått ihop 500+ ord av hyfsad kvalitet. Texten behöver definitivt slipas till, men den ger grunden till nästa scen, den har någon slags logik och åtminstone ett minimum av gestaltning. Klapp på axeln till mig! :)

1 kommentar:

http://kraka.moah.se sa...

Jag tycker det där mellanläget är svårt att hitta, oavsett vad man håller på med. Jag lever hela mitt liv antingen "fullt ös medvetslös" eller "zzzzzzz..."