onsdag 9 juli 2014

Jag blir så stressad av nya idéer

Alltså inte så att jag tycker allt ska vara som på medeltiden.

Det jag menar är att nya idéer - en smart lösning i romanhandlingen eller något som plötsligt faller på plats på jobbet - gör att jag får fullt adrenalinpåslag. Kom på en ganska bra sak på vägen hem genom ösregnet idag och nu kan jag knappt sitta stilla. Jag känner mig som om jag stod beredd att hålla ett föredrag inför tusen personer. Egentligen borde jag springa en runda för att tagga ner en smula, men a) det regnar fortfarande, b) det är nästan midnatt, samt c) trots ganska ringa fotbollsintresse vill jag gärna hålla ett öga på den häringa semifinalen.

Är det så här för alla? Vad hjälper? Andningsövningar?

2 kommentarer:

Sara sa...

haha meditation kanske?

Bara hittepå sa...

Kanske något att prova, ja. :)