fredag 29 december 2017

Och där, helt oförhappandes, kom julen

Jag hade tänkt hinna en hel massa före jul. Gå igenom mitt gamla manus, knyta ihop läsutmaningen, göra julgodis… Jag har oceaner av tid, tänkte jag, men sedan hade jag på något sätt så fullt upp att jag inte hann göra någonting av det där. Jag vaknade upp en dag och så var det redan jul. Så jag lät bli att försöka hinna med allt och drack lite julte istället. Löste några korsord. Umgicks med familjen. Läste en Ishiguro. Och lät manuset och bloggen och godisrecepten ligga, för just i år upptäckte jag att den julklapp jag önskade mest av allt var att bara få existera ett litet slag utan måsten.

Hoppas ni har haft en fin jul. Allt gott inför 2018!

8 kommentarer:

Annika sa...

Har också mest bara existerat de senaste dagarna, har inte ens läst en bok. Helt underbart!
Önskar dig en god fortsättning!

Bara hittepå sa...

God fortsättning! :)

Anonym sa...

Inga måsten är bäst. God fortsättning!

Eva sa...

Härligt att du bara tog det lugnt.
Och nu är även nyårshelgen över. Gott nytt år! Hoppas du får ett riktigt bra 2018.

Elin Säfström sa...

Producera är silver, att bara existera är guld.

Bara hittepå sa...

Ja, det har varit härligt. God fortsättning även till dig! :)

Bara hittepå sa...

Så här i efterhand var det nog precis det jag behövde. En chans att reflektera över året och samla krafterna. Önskar även dig ett gott 2018 och hoppas att det har inletts på bästa sätt.

Bara hittepå sa...

Sant, sant. Nu har jag ju ingen papperskalender längre, men om jag hade haft det skulle jag strykt veckans citat nere i hörnet och lagt till det där istället. Ett värdigt motto att inleda året med.