söndag 15 juni 2014

Hälsning från ett hotellrum

Har jobbat hela helgen. Borde gå och lägga mig. Är lite för uppe i varv. Det får bli en bokbloggsjerka.

Annika undrar denna vecka:

Vad ska du läsa i sommar?

Lätt fråga! Dels har jag en svenskhög som jag redan börjat ta mig igenom (Egenmäktigt förfarande har jag skrivit om här) och dels håller jag på med min sommarutmaning med böcker på annat originalspråk än svenska och engelska där första boken blev Sumobrødre.

Framöver blir det alltså tre lovande svenska böcker och fyra utländska, ännu ej utvalda. Yes box!

Men nu börjar sömnen smyga sig på, så jag säger hej och godnatt och på återseende.

7 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Härligt :)

Johanna sa...

Det låter härligt, Egenmäktigt förfarande har jag hemma i bokhyllan, så den hade jag också tänkt ta och läsa i sommar! :)

Zelly sa...

Härlig svenskhög :)

Monika sa...

Härlig hög :)

Bara hittepå sa...

Visst är det lite som med semesterresor - planeringen är en del av nöjet! :)

Freja sa...

Jag har en hel hög med böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning.

Hanneles bokparadis sa...

böcker saknas inte hemma hos mej :)