tisdag 15 augusti 2017

En produktiv sommar

…måste jag säga att det blivit. För två veckor sedan skrev jag färdigt en vetenskaplig artikel och skickade till en tidskrift, igår skickade jag in den omarbetade versionen av en annan artikel och idag satte jag punkt för nya manusversionen och skickade till lektör. Puh, hur gick det här till egentligen?

Jag hade tänkt skriva ett längre inlägg om hur manuset förändrats sedan förra versionen, men jag tror inte det går ikväll. Orden är slut. Återkommer.

6 kommentarer:

Marie: Mitt skrivliv sa...

Heja dig! Det var en sommar som verkligen inte varit någon hängmattevilopaus :D
Ser fram emot inlägget om hur ditt manus förändrats.

Bara hittepå sa...

Tack, det har varit intensivt, det har det. I år blev det en lite konstig sommar eftersom jag inte kunde ta ledigt alls, men samtidigt har det varit så skönt att kunna avsluta sådant jag haft hängande över mig. Lite mindre utvilad, men också väldigt mycket mindre stressad är jag nu.

Annika sa...

Bra jobbat, och så skönt att kunna jobba sig ur stressen. Om du någon gång skulle drabbas av inläggstorka, så skulle jag gärna läsa mer om processen kring att skriva en vetenskaplig artikel och att få den antagen (?) i en tidskrift. Tycker det låter spännande med skriv som inte är skönlitterärt.

MissMagic sa...

Härligt att du haft en produktiv sommar :) Ser fram emot att höra mer om ditt manus :)

Bara hittepå sa...

Inte lika produktiv som att lansera en roman kanske, men var och en efter egen förmåga... :D

Bara hittepå sa...

Oh, men det skulle jag väldigt gärna skriva om. Som ett litet avsked nu när jag lämnar det livet bakom mig. Ska se vad jag kan komma fram till. Tack för förslaget. :)