måndag 1 juli 2019

Bloggen går i ide

Jag känner att jag borde skriva ett lite mer välformulerat inlägg, men det finns det varken tid eller ork till. Vårt lilla pyre är nämligen här (hurra!) och suger upp varenda liten gnutta energi från sina föräldrar. Men det är ju bara som det ska vara. Jobbigt i vissa stunder, men framför allt härligt. Vi har haft turen att få den gulligaste, gosigaste bebisen i hela världen.

Något skrivande har det inte blivit så långt i år, men jag har inte heller känt att det behövs. Det får komma sedan, som en bearbetning av alla de känslor och iakttagelser som jag är mitt uppe i nu. Om det är något jag lärt mig under åren med bloggen, så är det att jag alltid kommer tillbaka till skrivandet så det oroar mig inte det minsta att jag släpper taget en stund. Bloggen får också vila, men jag kommer låta den ligga kvar tills vidare. Kanske kan den hjälpa mig få lite struktur på skrivarlivet när det är dags att komma igång igen. Tills att så sker vill jag bara säga tack för de många intressanta, uppmuntrande, roliga samtal som förts här och på andra bloggar och önska er allihop lycka till med skrivandet. Och så hoppas jag att vi stöter på varandra på en eller annan bokmässa i framtiden.

Allt gott!
/Bara hittepå

4 kommentarer:

Eva sa...

Vad roligt att den gosigaste bebisen kom till er. Grattis. Roligt också att höra av dig - och att du inte helt slutar med bloggen och skrivandet. Din blogg är speciellt intressant, så har jag alltid tyckt genom åren.
Ja, hoppas att vi ses på någon bokmässa någon gång :-)
Trevlig sommar.

Bara hittepå sa...

Så kul att du gillat bloggen. Det är ömsesidigt kan jag ju säga — din blogg (som ju har en helt annan ambitionsnivå än min) har verkligen gett mig en hel del nya tankar och idéer.

Trevlig sommar och hälsa Berit att jag håller tummarna för henne.

Annika sa...

Jag hoppas också att vi ses igen någon gång, någon stans :-)
Har verkligen uppskattat din inlägg, det är något speciellt med hur du uttrycker dig som griper tag.
Gratulerar till bebisen <3

Bara hittepå sa...

Annika! Sorry, sorry, sorry, att jag missade din kommentar. Tack! :) Försökte gå in på din blogg men såg att du också dragit dig tillbaka. Hoppas att allt är bra med dig, att du slipper alltför mycket stress och att du fortsätter med ditt dystopiska skrivande. Ditt perspektiv, dina miljöer, din bakgrund… Allt passar bara så bra ihop, tror det kommer gå bra för dig!